МОЯТА ПРОГРАМА – сън, храна, йога, медитация

IMG_5458

По повод многото писма, срещи и въпроси, които ми задават хората реших да споделя отново моята най-важна терапия – а именно дневният ми режим. Този режим е моят режим, но той може да помогне на всички, които са решили да поемат отговорността за здравето си сами и да тръгнат по пътя на промяната. Ако вашето тяло дава сигнали / симптоми на диагноза това не означава, че животът ви свършва и че трябва да се примирите с болното си тяло и да се доверите сляпо на това, което ви предлагат лекарите. Това означава, че тялото ви иска промяна. Духът също. Затова не губете време. Започнете веднага. По принцип смятам, че никога не е късно, но колкото по-рано, толкова по-добре и по-лесно, разбира се.

Ето 4те основни неща, които трябва да се променят в начина на живот, за да се тръгне към промяна и самоизцеление.

СЪН

Сънят е много важен за всички. За хора с МС е особено важен. Точно по време на сън се образува и възобновява миелина. Това учените го доказаха. Трябва да се ляга рано и да се става рано. Режимът, към който трябва да се стремите: лягане – 21:00, ставане – 06:00. Сънят преди полунощ е този, който дава здраве и е най-пълноценен. За да се влезе в този режим е нужна мотивация и постоянство.

ХРАНА

Това, което трябва да запомните е, че храната е тази, която ни разболява и тази, която ни лекува. Месото, млечните продукти, яйцата и глутена са неща, които трябва да бъдат извадени от храната, която поемате.

Диета и добавки

  • Пълноценна диета на растителна основа плюс морски дарове и колкото е възможно по-малко наситени мазнини.
  • Добавки на Омега-3 мастни киселини:

Трябва да приемате по 20-40 милилитра ленено масло всеки ден, с изключение на дните, когато консумирате мазна риба.

  • По желание, добавки с витамини от група B или B12, ако е необходимо. Също и магнезий с естествен произход.

Витамин D

  • Слънчева светлина – 15 минути дневно, 3-5 пъти седмично, с излагане на колкото е възможно по-голяма повърхност на тялото.
  • Добавка на витамин Д3 5000 до 10000 IU дневно, в зависимост от нивото му в кръвта.
  • Целта е да се достигне и поддържане на ниво на витамин Д в кръвта между 150 и 225 nmol/L.

Храни, които НЕ трябва да консумирате

  • Месо, включително преработено месо, колбаси, месни консерви.
  • Яйца
  • Млечни продукти – избягвайте мляко, сметана, масло, сладолед и сирена. Ниско маслено или кисело мляко също не е приемливо. Кравето мляко и млечните продукти е най-добре да бъдат избягвани напълно, тъй като предвид последните доказателства, вероятно млечните протеини не по-малък проблем от наситените мазнини. Соево, оризово или овесено мляко са добри заместители.
  • Всякакви бисквити, сладкиши, кексове, кифли, понички, освен ако не са без мазнини.
  • Търговски печива.
  • Готови миксове.
  • Закуски като чипс, царевични пръчици, парти храни.
  • Маргарин, свинска мас, шоколад, кокосово и палмово масло.
  • Пържени и силно запържени храни, с изключение на такива, пържени без мазнина или с само с няколко капки зехтин. По възможност, олиото не бива да се загрява; в краен случай използвайте малко студено пресован зехтин, който е най-стабилен от маслата. Добра идея е да се сложи малко вода в него при пържене, за да се запази температурата му по-ниска. Силно запържени в слънчогледово олио храни като риба и чипсове, са вредни. Когато се нагрява по този начин, олиото променя химичната си структура. Оставянето му в съда за пържене в продължение на дни води до непредсказуеми химични промени.
  • Повечето бързи храни (напр. бургери, пържено пиле).
  • Други видове масла и мазнини.

Това е ПРОГРАМАТА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ според книгата OVERCOMING MULTIPLE SCLEROSIS и която е базирана на диетата на д-р Суонк. На същата база е създадено и МСМ / Много Специално Меню 

ЙОГА

Движението е много важна част от режима. Когато тялото е силно, когато мускулите са във форма е много по-трудно да се повлияват от временните неразположения, умората и симптомите, които съпътстват диагнозата МС. Има обратна връзка и затова трябва да се поддържат мускулите и тялото в добра форма. Йога е много добра практика за всички с МС. Дори и за тези, които вече имат физически ограничения. Йога се прави най-вече със съзнание. Ако някое упражнение е невъзможно във физически план за тялото , просто затваряме очи и го правим със съзнанието си. Когато има осъзнаване – има йога, когато няма осъзнаване – има просто някакви упражнения. В сайта на МС – Мога Сам има една записана практика, която се нарича Йога на малките движения. Тя е само със звук, но ако слушате внимателно и следвате гласа ще можете да правите практиката

Дишането е много важна част от йога практиката. Вижте статията

(Съвсем скоро ще направим видео клип с Много Специална Йога за хора с МС)

МЕДИТАЦИЯ

Медитацията е много добро средство за сваляне на стреса и за успокояване на тялото и духа. Не става с практикуване само веднъж седмично или още по-рядко. Правете медитацията всеки ден, по едно и също време. Предлагам ви 20 минутната Йога Нидра с Калина Радичева, която записахме специално за вас и която е много добра за всички, независимо колко са начинаещи или колко са напреднали в йога практиките.

Ето как изглежда един мой ден:

05:30 – събуждане

06:00 – чаша гореща вода 300мл

06:15 – разтворен прах от житни стъбла, 2 ч.л.

веднага след това йога – 30-50 минути и медитация – 20 минути

08:00 – закуска – плодове / или смути с оризово мляко, плодове, ленено семе, мака, чиа / или финни овесени ядки с вода, плодове и мед

13:00 – обяд – вегетарианско меню / салата, супа, зеленчуково ястие

18:00 – 19:00 – вечеря / вегетарианска без сурови зеленчуци

21:00 – лягане за сън

Няколко основни съвета:

  • никога не приемайте вода по време или след харнене
  • никога не пийте студена вода
  • пийте гореща вода и през деня
  • суровите зеленчуци консумирайте на обяд
  • не вечеряйте след залез и нека вечерята бъде лека

От както спазвам този режим на сън, движение и храна се чувствам с повече енергия, чувствам се здрава и пълноценна. Не жертвам нито едно от тези 4 важни неща където и да съм. Пътувам доста, но винаги намирам начин да следвам програмата.

Помнете, когато започнете да мислите за промяната има две посоки: едната е – мотивация, желание и постоянство всичко да започне се случва, а втората – оправдания и мързел, то да не се случва. Вие избирате. И вие носите отговорност.

План да Бъда

“През изминалите години съм се срещала с много хора. Някои от тях бяха в наистина тежко състояние, други – не толкова. Трети имаха добро здраве, но и ясното усещане, че искат промяна за да предотвратят болести или просто защото търсят различен път на себереализация, по-добро здраве и по-добро разбиране за тялото и съзнанието си. Защото искат променяйки себе си да помогнат за промяната на хората около себе си, на най-близките си, на децата си… Винаги, когато се срещам с хора потърсили среща с мен и които искат подкрепата и съветите, за да направят първата си лична крачка към промяната… винаги идва момент в разговора ни, в който те казват: “А не може ли да го направим заедно? Да бъдем заедно за няколко дни и да ми покажеш основните неща? Трудно е сам!” И да, знам, че е трудно. Знам, колко силна мотивация трябва да имаш, за да следваш стриктно правилата и режима, които дори сам си създал за себе си. Мислила съм много как е възможно да се случи, как да го направя така, че в рамките на наистина кратко време да се извлече максимален и смислен ефект. И го измислих.

Това е моето предизвикателство. Моята трансформираща програма, която отново ще направим заедно. След първото издание на Програмата се чувствам още по-сигурна в нея и съм истински удовлетворена от резултатите. За мен това бе поредната – и то много голяма – крачка по личния ми път към съвършенно здраве, лека душа и спокоен ум. За останалите участници мога да кажа, че за мен бе награда и безкрайна радост да гледам сияещите им лица и изправени тела. Истинско вдъхновение бяха споделените им истории и сълзите на щастие, които светеха в очите им. Затова ще продължавам да споделям. Ще споделям така, както винаги съм го правила – откровено и истински. И всички вие, които решите да ми се доверите, ще получите най-смисленото споделяне – в тишина, мълчание и ритъм.

Това, Приятели, е моята трансформираща програма План да бъда / Plan to Be. Абсолютната есенция от доказано ефективни практики и терапии, които са част от личния ми опит и които в рамките на 10 денонощия ще изпълняваме заедно и в ритъм, стигайки до резултат, който не просто ще ви хареса. Резултатът ще ви донесе огромно удовлетворение, прекрасно усещане за здраво тяло и психика, за истинска радост и осъзната любов. Любов, която ще обърнете към себе си.
Ето това е моят отговор към всички, които имат желание да направим тези крачки заедно.

План да бъда / Plan to Be е началото на по-добрата част. Тази част от живота ни, която предстои утре, но която формираме днес.

Защото да бъдеш не означава да забравиш кой си, къде си, какво искаш… Да бъдеш означава да си осъзнат. Да бъдеш Тук и Сега. Просто да бъдеш.”

Биляна Савова

Повече информация на https://plantobe2019.com/ или пишете на адрес seminar@plantobe2019.com

4 thoughts on “МОЯТА ПРОГРАМА – сън, храна, йога, медитация

  1. Всичко, от което имат нужда хората с тази диагноза, е споделено подробно и с много любов. Дано повече хора четат твоите писания! д-р Теменуга Братанова

    Харесвам

Вашият коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s