Писмо в бутилка #1

11259694_351832185021456_3396003120837999517_n

Здравейте,

Казвам се Станка Добрева, живея в Добрич. Инвалид съм и подвижна е единствено лявата ми ръка*, но за съжаление и нея трудно използвам. Вече не чета, защото не мога да държа книгата в ръката си. Не излизам навън, не мога да се разходя или да стигна до някъде ако се налага, защото стълбите пред входа ми са непреодолима трудност за мен и количката ми.

Има нещо, което е много важно да правя – два пъти седмично да ходя на рехабилитация. За съжаление обаче това е много трудно, отново защото не мога да сляза сама по стълбите. Това е и причината да пропускам рехабилитации си, колкото и важни да са за здравето ми. На 54 години съм, живея сама и единствените пъти, когато успявам да отида, е когато моята сестра има време да ми помогне, но това и за нея е много трудно.

Живея на първия етаж, но стълбите пред входа ми, дори и само 12, са непосилни за мен. Не мога да сляза сама с количката. Имам нужда от помощ, от човек, който просто да я направлява по стълбите надолу и да ми помогне да се пренеса от нея в акумулаторната си количка, за да мога да стигна до лекаря си. Той самият може да променя времето, в което да ходя на рехабилитации, стига просто да успявам да стигна до лечебния център. Заради това искрено се надявам да има някой, който да разбере колко важно е това за мен и който да може да ми помогне.

Благодаря ви!

*Писмото е написано след разговор по телефона със Станка, защото дясната й ръка е неподвижна. Тя сподели още: че тежи около 60кг, но все пак най-добре е човекът да е мъж, който да й помогне просто да се пренесе от едната количка в другата; че не е ходила на кино или театър от много много отдавна, разведена е и единственото, което може да прави е да използва лаптопа си, но не си говорихме повече за това, защото тя беше много развълнувана.

За контакт pismovbutilka2015@gmail.com

3 мнения по „Писмо в бутилка #1“

  1. Публикувам коментара на Бойка Костадинова Христова: Кураж и вяра и от мен мила Станке! Никой незнае какво ще му дойде на главата да преодолява, хиляди са трудностите в живота,но всеки сам си знае колко са неговите и те са на болните-инвалидизирани по какъвто и да е начин са безкрайни! Мойто заболяване е също нелечимо и води към инвалидизиране от три години прогресира много и се бях отчаяла много, но явно че съдбата все пак ни помага поне да се запознаем виртуало и да си даваме кураж. Безкрайно сам самотна но аз пък и немога да пиша и говоря. Слава на Бога,че още се справям с компа и това ми е връзката към света. Има много добри хора дано съдбата ни ги изпрати…….!!!

    Like

    1. Здравейте Биляна, Станка, хора с МС!
      Съжаляваме да научим за лошата участ на Станка и се надяваме да ни извини, че ще я подкрепим предимно морално защото нашето семейство вече не живее в региона. А ето и моралният урок, който сме подготвили за нея:
      Когато човек е злобен и манипулативен, пише измамни коментари в социалните мрежи и форумите посветени на хора със същата участ, съдбата винаги взима своето. Това е.
      Послеслов: Може би добро решение е Станка да се обади на някое от децата си, които живеят и работят в Америка за да изпратят пари, с които да си наеме персонален асистент.

      Like

  2. Моите уважения към г-жа Добрева която е написала това трогателно писмо!НО-защо тя не уточни,а може би и трябва да благодари
    на община Добрич която и оказва много голяма помощ.Г-жата ползва безплатна услуга на личен асистент 4часа всеки ден .Бившият и съпруг плаща всички нейни сметки-ток,вода и т.н. а също така и плаща на частни начала на друга жена която се грижи за нея и и помага-в дните и часовете когато личният асистент не е при нея.Мисля,че основната грижа и задължение е на децата да се грижат за родителите си-така както преди години нашите родители се грижеха за своите родители-по времето когато нямаше европейски програми и лични асистенти.Според мен грижите трябва да са насочени най-вече към тези хора които нямат никакви близки-деца,съпрузи

    Like

Вашият коментар

