СТАРТ НА ПРОЕКТ

moga sam_message_bottle

Днес, 6 май – денят на храбростта и на Свети Георги Победоносец, движение „МС – МОГА САМ“ стартира проект, който е насочен едновременно към тези, които имат нужда от подкрепа и помощ, и към другите – които искат да станат доброволци и да помагат.

Името на проекта е „ПИСМО В БУТИЛКА“.

Първото писмо вече е факт и решихме да стартираме идеята за „Карма Йога“ или с по-известното наименование в нашето общество – обществено-полезен труд, точно днес.

В хода на кампанията „Ден На Колела – предизвикателството“ се появяват много хора, които не само искат да участват в предизвикателството, но и заявяват искреното си желание да помагат, да подкрепят, да бъдат полезни. Истината е, че в момента се срещам повече с такива хора, отколкото с тези, които имат нужда от тяхната помощ. Но в изминалите три години съм имала множество такива срещи и те именно ме вдъхновиха за всичко това, което се случва днес!

Първа ни намери една жена от Добрич – Станка, с която си писахме малко във фейсбук. След това с нея говори по телефона един от нашите доброволци – Елина. Тя записа всичко и го оформи под формата на писмо, защото Станка сподели, че дясната й ръка не функционира и може да пише само с лявата. И да напише писмото сама е много трудно за нея. Писмото е готово и ще го прочетете сами.

А аз само ще допълня:

Към всички ПОДАТЕЛИ – да признаете, че имате нужда и да се осмелите да поискате помощ, не е признак на слабост. Напротив! Имайте куража да го направите! Разкрийте се! Бъдете вие промяната, която толкова много искате!

Към всички ПОЛУЧАТЕЛИ – Приятели, когато до вас стигне „писмо в бутилка“ – отворете го, прочетете и помогнете… а след това – запазете бутилката, защото не се знае кога ще ви потрябва и на вас… Помагайки на някой, вие ще помогнете и на себе си! Давайки от нещо, от което имате най-много нужда, ще получите повече отколкото сте си мечтали! Правете го без сила и натиск. Правете го с любов и отдаване! И с благодарност! Защото човекът, в чийто „филм“ ще влезете, всъщност ще е може би един от най-смислените, важни и смели уроци, които ще получите във вашия „филм“…

Биляна

Първо „Писмо в бутилка“

Здравейте,

Казвам се Станка Добрева, живея в Добрич. Инвалид съм и подвижна е единствено лявата ми ръка, но за съжаление и нея трудно използвам. Вече не чета, защото не мога да държа книгата в ръката си. Не излизам навън, не мога да се разходя или да стигна до някъде ако се налага, защото стълбите пред входа ми са непреодолима трудност за мен и количката ми.

Има нещо, което е много важно да правя – два пъти седмично да ходя на рехабилитация. За съжаление обаче това е много трудно, отново защото не мога да сляза сама по стълбите. Това е и причината да пропускам рехабилитации си, колкото и важни да са за здравето ми. На 54 години съм, живея сама и единствените пъти, когато успявам да отида, е когато моята сестра има време да ми помогне, но това и за нея е много трудно.

Живея на първия етаж, но стълбите пред входа ми, дори и само 12, са непосилни за мен. Не мога да сляза сама с количката. Имам нужда от помощ, от човек, който просто да я направлява по стълбите надолу и да ми помогне да се пренеса от нея в акумулаторната си количка, за да мога да стигна до лекаря си. Той самият може да променя времето, в което да ходя на рехабилитации, стига просто да успявам да стигна до лечебния център. Заради това искрено се надявам да има някой, който да разбере колко важно е това за мен и който да може да ми помогне.

Благодаря ви!

Станка сподели още: че тежи около 60кг, но все пак най-добре е човекът да е мъж, който да й помогне просто да се пренесе от едната количка в другата; че не е ходила на кино или театър от много много отдавна, разведена е и единственото, което може да прави е да използва лаптопа си, но не си говорихме повече за това, защото тя беше много развълнувана.

***

P. S. Насочваме това писмо към бъдещи доброволци от град Добрич. За да ви свържем със Станка, пишете на адрес: elina.sm2@gmail.com

3 thoughts on “СТАРТ НА ПРОЕКТ

  1. Адмирации за желанието, с което Биляна пише от името на Станка.

    Като добронамерени познати на въпросната Станка желаем да споделим, че въпреки обездвижената си ръка, тя редовно успява сама да пише и вземе отношение по широк кръг теми. Също разполага със собствено жилище, количка с електрическо задвижване, сестра, деца в Щатите и бивш съпруг, който изплаща издръжка на Станка. Тя има и незаменимата ни подкрепа под формата на личностно усъвършенстване и професионален коучинг.

    Станка, ключът се крие в контакта с хората. Спокойно може да си позволите да отделите едни 5 лева на излизане и така да помогнете на някой съсед с финансови затруднения. В крайна сметка те са ВИ отделени точно за тези цели и ВИЕ можете да си позволите да направите добро на някой познат.

    Успех, Станка. Дерзайте. Ние сме с вас!

    Like

  2. Куреаж и вяра и от мен мила Станке!Никой незнае какво ще му дойде на главата да преодолява, хиляди са трудностите в живота,но всеки сам си знае колко са неговите и те са на болните-инвалидизирани по какъвто и да е начин са безкрайни!Мойто заболяване е също нелечимо и води към инвалидизиране от три години прогресира много и се бях отчаяла много,но явно че съдбата все пак ни помага поне да се запознаем виртуало и да си даваме кураж.Безкрайно сам самотна но аз пък и немога да пиша и говоря. Слава на Бога,че още се справям с компа и това ми е връзката към света.Има много добри хора дано съдбата ни ги изпрати…….!!!

    Like

  3. Кураж, мила Станка! Силата на духа е тази, която ще води тебе, моят съпруг Цецо, който даже и едната ръка не може да движи, и много други ваши братя и сестри по съдба! Важно е да знаеш, че не си сама в тази трудна битка! Моят съпруг също има пред себе си 11 непреодолими стъпала, за да излезе – от 1998-ма година не е излизал от дома! Аз се опитах да пренеса света в нашия дом, да не го откъсвам от красотата му. Пожелавам ти да откриеш верен приятел сред всички, които ще прочетат писмото ти, защото нищо не загубено, докато човек вярва и се надява!

    Like

Вашият коментар

